reede, 10. august 2018

Floksid ja põud

Kuumas suves on aedfloksid üks vähestest rõõmsatest värvilaikudest mu aias. Vähemalt kaugemalt vaadates üks helgemaid hetki.



"Cool Water" on ka lähedalt täitsa ilus.


"Sherbet Blend"-il aga leian õisikus üsna rohkelt kiirelt äraõitsenud ja kuumuses kuivanud õisi.


"Brilliant" näib õigustavat oma nime ka põuaajal. Ja samuti see pildil olev, kelle nime hetkel paraku kohe kuidagi ei leia.


"Early" sarja flokse kiidan nende õitsemisaja pikkuse eest. Nad hakkasid mu aias õitsema juba juuni lõpus, esimesena "Purple Eye" (20.juuni), vahepeal oli pisike paus ja õitsevad tänaseni. Õisikud pole küll kõige eeskujulikuma välimusega, kuid silmailuks värvirõõmu siiski jätkub.




Tema on Evalt tulnud ilus nimetu roosa.

Põud muutis ta veidi luitunuks, kuid 4.august oli meie rõõmupäev, tolle päeva õhtupoolikul saime umbes poole tunni jooksul korraliku saju, maa oli ca 20 cm sügavuses märjaks kastetud ja muutis pinnapealse juurestikuga floksid rõõmsateks. Sealhulgas ka sellesama roosa, kelle puhul tänasel päeval ütleks, et ei olegi nagu erilisi põuakahjustuse nähte.

Flokse ma ikka kastsin ka. Ca paari nädala jooksul korra. Kui kastsin, siis ikka rohke veega.


Mul on aias suur renoveerimist vajav peenar. Olen sealt enda jaoks vajalikud lilled välja kaevanud, peenrasse jäid vaid ärajagamiseks mõeldud taimed. Kuid sellel suvel paraku vajas aeg-ajalt renoveerimist  eelkõige renoveerija ise ja nii see peenar jäi unustuste hõlma. Koos äraandmist ootavate taimedega. Eks ta siis on seal nagu omaette põuakindluse testpeenar. Kasta pole ta kordagi saanud. Elab oma elu nii nagu loodus lubab.
Siinkohal üks õnnetu stiilinäide iseseisvat elu elanud floksist.

Postituse lõpupilt kisub küll ääretult minoorseks, kuid lõpetame siiski optimistlikumalt, sest praegu, peaaegu nädal peale vihma näeb ta välja täitsa asjalik. Õisik on küll väike ja vaid mõne üksiku õiega, kuid siiski on ta elus. Ja jätkab meile järgmisel kevadel oma juttu, et kuidas eelmise aasta kuum ja põuane suvi floksidele mõjus.


PS Üldiselt põuaajal nägidki enamik mu floksidest välja umbes nii nagu pildil olev "Sherbet Blend".
Ma ei hakka neid siinkohal üksipulgi välja tooma, minu aia flokside nimekirja leiad siit.

Ja lisaks veel niipalju, et 4.augusti vihm oli ikka tugev sadu ja tuli hästi hoogsalt. Kartsin, et lõhub floksid puhta ära. Kuid õnneks siiski mitte. Veidi laiali oli vaid "Cool Water", ülejäänud seisid vapralt püsti.


Kommentaare ei ole: